معرفی کتاب نوشتارهای عکاسی مستند



کتاب نوشتارهای عکاسی مستند نوشته فرهاد مطاعی در ۲۵۶ صفحه از سوی انتشارات کتاب پرگار منتشر شد.


نوشتارهای عکاسی مستند مجموعه‌ متونی است که نگارنده در باب عکاسی مستند اجتماعی به رشتۀ تحریر در آورده است. در این مجموعه برای سندیت و اثبات نوشتارها و ارجاعات تاریخی از کتاب­‌ها و مقالات معتبری در زمینۀ عکاسی و دیگر رشته‌­های هنری استفاده شده تا مخاطب را با باورهای نگارنده همراه سازد.


کتاب نوشتارهای عکاسی مستند پنج فصل است. فصل اول با عنوان «عکاسان مستند اجتماعی» به تحلیل و بررسی آثار دو عکاس جریان‌ساز می‌پردازد که تحولات و تغییرات بسیاری را به وجود آوردند و هم‌اکنون افراد زیادی پیرو نگاه و رویکرد آنان هستند. در فصل دوم با عنوان «عکاسی مستند اجتماعی» از زاویه­‌های متفاوت به عکاسی مستند اجتماعی پرداخته شده است؛ که شامل تحلیل و بررسی، تحسین و انتقاد، توصیفِ قدرت انتشار عکس مستند و تأثیرگذاری بر دیگر هنرها، همه‌گیری و بررسی رخدادی ناگهانی است. درآخر اما عکاسی مستند، درکسوت تاریخ‌نگار، تلخ خوانده می­‌شود. در فصل سوم با عنوان «عکاسی مستند و سینما» به قرابت عکاسی مستند با سینمای مستند و داستانی می­‌پردازد و این مسئله بررسی شده که حاصل این قرابت تولید چه نوع فیلم­‌های مستند و داستانی‌ای بوده است و فیلم‌سازان با چه دیدی به عکاسان مستند اجتماعی می‌­نگرند. فصل چهارم نقد و بررسی چهار مجموعه‌ عکس مستند است که توانسته‌اند جوایز معتبری را کسب کنند. فصل پنجم، دربردارندۀ چند نوشتار درباب عکاسی است.


چاپ نخست کتاب نوشتارهای عکاسی مستند در ۲۵۶ صفحه در قطع رقعی در خرداد ۱۴۰۲ توسط انتشارات کتاب پرگار تهران چاپ و منتشر شده است.




درباره نویسنده




فرهاد مطاعی (متولد اسفند ۱۳۶۷) کارشناس ارشد عکاسی، نویسنده حوزه عکاسی و مدرس دانشگاه است که سال قبل کتاب روایت در مجموعه‌عکس مستند را در انتشارات پرگار به چاپ رساند.



نوشته معرفی کتاب نوشتارهای عکاسی مستند اولین بار در سایت عکاسی. پدیدار شد.




معرفی کتاب نوشتارهای عکاسی مستند

معرفی کتاب نوشتارهای عکاسی مستند

منبع خبر : akkasee.com