نوزدهمین جشنواره ترویجی زکات در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

نوزدهمین جشنواره ترویجی زکات در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برگزاری نوزدهمین جشنواره ترویجی زکات در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

نوزدهمین جشنواره ترویجی زکات در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جشنواره‌های زکات در استان‌های سراسر کشور بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فرهنگ‌سازی پرداخت زکات اجرایی شده است. آقای حبیب‌اله آسوده با اشاره به اهمیت نقش ائمه جمعه در راستای فرهنگ‌سازی زکات افزود: تاکنون در ۱۸ استان کشور جشنواره زکات برگزار شده است و نوزدهمین جشنواره ترویجی زکات نیز در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی گفت: تا پایان امسال شاهد برگزاری این رویداد در ۱۰ استان دیگر خواهیم بود. آقای آسوده با بیان اینکه سال آینده جشنواره زکات در شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود، افزود: با تداوم برگزاری این جشنواره‌ها طی ۴ تا ۵ سال آینده، نتایج مثبتی را در امر زکات شاهد خواهیم بود. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به کیفیت بالای برگزاری این جشنواره در استان‌ها گفت: علاوه بر رهنمود‌های مهم ائمه جماعات، شاهد تولیدات هنری و رسانه‌ای با کیفیت بالا از سوی استان‌های مختلف هستیم.

وی شفاف‌سازی پیرامون جمع‌آوری زکات را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره زکات عنوان کرد و افزود: دبیرخانه زکات متشکل از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله بهزیستی است که کمیته امداد انتشار عملکرد جمع‌آوری و توزیع را برعهده دارد. آقای آسوده با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار گروه مردمی (روحانی‌محور و مسجدمحور) در موضوعات محرومیت‌زدایی گفت: دستاورد‌های طلبه‌هایی که فعالیت جهادی انجام می‌دهند در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

منبع خبر : iribnews.ir