عکس برگزیده جایزه مطبوعاتی بایو کالوادوس-نرماندی با سرداوری منوچهر دقتی

عکس برگزیده جایزه مطبوعاتی بایو کالوادوس-نرماندی با سرداوری منوچهر دقتی

عکاس ناشناس برای نیویورک تایمز. «انقلاب بهار»، میانمار


عکاس ناشناس برای نیویورک تایمز. «انقلاب بهار»، میانمار




هیأت داوران ۲۸مین دوره جایزه بایو کالوادوس-نرماندی برای گزارشگران جنگ به ریاست منوچهر دقتی برگزیدگان این رویداد بین‌المللی مطبوعاتی را اعلام کردند.


جایزه بایو کالوادوس- نرماندی برای گزارشگران جنگ (Prix Bayeux Calvados-Normandie des correspondants de guerre) در فرانسه هر ساله جوایزی را به خبرنگارانی اهدا می‌کند که در مناطق جنگی کار کرده یا پیامدهای آن را مستند ساخته‌اند، و نیز کسانی که از آزادی‌های فردی و دموکراسی دفاع کرده‌اند. رقابت این دوره در بخش‌های عکس، چاپ، رادیو، تلویزیون، تلویزیون با فرمت بزرگ، گزارشگر جوان (خبر مکتوب) و ویدئو برگزار شد.


در بخش عکس، جایزه هیأت داوران به عکسی با عنوان «انقلاب بهار» از یک عکاس ناشناس رسید. در این عکس تظاهرکنندگان حامی مجمع ملی برای دموکراسی و علیه کودتا در یانگون، میانمار را می‌بینیم که از پشت مانع قررداده‌شده در خیابان و در مقابل نیروهای ضدشورش خواستار پیوستن نیروهای پلیس به مردم هستند.





کلارا دقتی. پرتره منوچهر دقتی
کلارا دقتی. پرتره منوچهر دقتی




منوچهر دقتی عکاس باسابقه ایرانی و رئیس هیأت داوران این دوره متشکل از چهل گزارشگر جنگ، درباره این همکاری نوشته است:


«گرد هم آمدن چهل فرد حرفه‌ای در اینجا در شهر بایو فوق‌العاده است. بحث‌ها بسیار پرمحتوا و غنی بودند. برای ما گزارشگران جنگ، که هنگام حضورمان در میدان‌ها هیچ وقت فرصت صحبت کردن با یکدیگر را نداریم، این لحظه فرصتی برای گفتگو، داوری و دیدن کارها و هم‌قطاران‌مان را می‌دهد. این گزارشگران حاصل تجارب ما و بهترین‌های این حرفه‌اند.»



نوشته عکس برگزیده جایزه مطبوعاتی بایو کالوادوس-نرماندی با سرداوری منوچهر دقتی اولین بار در سایت عکاسی. پدیدار شد.


منبع خبر : akkasee.com