دایرة المعارف شهدای دانش‌آموزی زنجان تالیف می‌شود

به گزارش نه وار نیوز; جعفرگنج‌خانلو اظهار داشت: این استان در مجموع ۵۲۰ شهید دانش‌آموز تقدیم نظام اسلامی کرده است و بر این مبنا ضرورت دارد با تمامی توان این مفاخر معرفی و گرامیداشت مقام و منزلت آنان انجام شود.

وی اضافه کرد: طرح شهید پژوهی از جمله طرح‌های فاخر و منظمی است که در همین مسیر اجرا می‌شود و با هماهنگی‌های انجام گرفته در راستای پاسداشت مقام این شهدا و بر اساس محل تولد و زندگی، اسامی شهدا در بین نواحی و مناطق چهارده گانه تقسیم‌بندی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن دعوت از فرهنگیان و دانش‌آموزان برای شرکت در طرح شهید پژوهی دانش‌آموز استان اظهار داشت: امیدواریم با همت فرهنگیان و دانش‌آموزان، طرح شهید پژوهی و ثبت دایره المعارف شهدا به نحو شایسته انجام گیرد تا این کار مهم برای کنگره سه هزار ۵۳۵ شهید ماندگار شود.

گنج خانلو همکاری تنگاتنگ بین سازمان بسیج دانش‌آموزی و مجموعه عوامل سپاه انصارالمهدی (عج) استان را بخصوص در زمینه کنگره شهدا عنوان و خاطرنشان کرد: هر آنچه در اختیار داریم به برکت خون شهداست که با ایثار و فداکاری نهال نوپای انقلاب را به درختی تنومند و پرثمر تبدیل کرده‌اند و امیدواریم با تمام قوا و توانمان از این ایثار و فداکاری‌ها پاسداری کنیم.

گفتنی است کنگره ملی شهدا با هدف عمق بخشی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در استان‌های مختلف برگزار شده است و طبق برنامه اعلام شده پاییز امسال هم استان زنجان با ۳ هزارو ۵۳۵ شهید برگزار کننده این رخداد مهم خواهد بود.

بر این اساس مسئولان برگزار کننده کنگره در حال تدارک و جمع‌آوری اسناد مربوطه بوده و تمام تلاش نیز برای برگزاری کنگره‌ای درخور و شایسته دیار غواصان دریادل است که در این خصوص کمیته‌های مختلف به سرپرستی مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز پای کار هستند.

 

انتهای پیام/ع

منبع خبر : navarnews.ir