ثبت نام ۶۱۲ زنجانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش نه وار نیوز;  نخستین همایش مسئولان واحدهای قرآنی بسیج استان زنجان به همت معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالمهدی (عج) و با حضور حجت الاسلام لیمویی، مدیر دارالقرآن های بسیج کشور و مدیران و مربیان قرآنی در سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح کشوری و بین المللی است، اظهار داشت:با عنایت پروردگار متعال چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۶۸ نفر در مسابقات قرآن کریم در سطح استان شرکت کرده بودند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال تعداد نفرات شرکت کننده ۱۰ درصد افزایش داشته و در این دوره از مسابقات  ۶۱۲ نفر از استان زنجان شرکت کرده‌اند. 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه استان زنجان سال گذشته برای اولین بار در ۴ رشته قرآنی دو مقام اول، یک مقام سوم و یک مقام چهارم را در مسابقات کشوری کسب کرد،عنوان کرد: امیدواریم با عنایت خداوند متعال امسال نیز در این مسابقات موفق و صاحب مقام شویم. 

این مسئول از آغاز سطح بندی داوران قرآنی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴ داور قرآنی از استان‌های دیگر برای داوری دعوت شدند که با توجه به هزینه و مشکلات عدیده طبق صحبت‌های صورت گرفته امسال کل داوران از استان زنجان انتخاب شده‌اند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان در پایان با اشاره به تعداد حافظان قرآن کریم در این استان گفت:در حال حاضر استان زنجان ۵۰۰ حافظ  کل قرآن کریم دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر : navarnews.ir