تاكيد انصارالله بر رفع تحریم‌ها و محاصره یمن

تاكيد انصارالله بر رفع تحریم‌ها و محاصره یمن

شرط انصارالله برای هرگونه مذاکره، رفع تحریم‌ها و محاصره یمن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ به تحولات یمن بپردازیم. هیاتی از عمان مذاکرات خود را با هیاتی از انصارالله در شهر صنعاء برای مدت پنج روز در یمن برگزار کرد.

محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد یمنی گفت که انصارالله مذاکراتی فشرده را با دیگر طرف‌ها و از زمان پایان آتش بس در اوایل اکتبر برگزار کرده است. او همچنین اعلام کرد که هرگونه آتش بس باید همراه با برداشته شدن محاصره یمن باشد.

یوسف معراوی خبرنگار پرس تی وی از صنعاء در این رابطه گزارش داد: تلاش‌ها در پنج روز گذشته در صنعاء در جریان بوده است. عربستان سعودی به طرف عمانی فشار آورده است تا شرایط سیاسی و نظامی خود را به انصارالله تحمیل کند. با این حال انصارالله در پاسخ به این پیشنهادات با قاطعیت رفتار کرده است. انصار الله اعلام کرده است که اگر سازشی وجود داشته باشد اول از همه باید به وضعیت انسانی در یمن رسیدگی شود.

انصار الله به این هیات عمانی گفته است که پیش از هرگونه مذاکره درباره سازش باید آلام مردم یمن کاهش یابد و تحریم‌ها و محاصره یمن باید ۱۰۰ درصد رفع شود و حقوق کارکنان بند حدیده پرداخت شود. باید هرگونه محدودیت‌ها بر فرودگاه صنعاء برداشته شود. انصار الله اعلام کرده است که تامادامی که آلام مردم یمن کاهش نیابد هیچ مذاکره سیاسی را انجام نمی‌دهد. این موضوع سبب شده است که هیات عمانی نتواند سازشی بین دو طرف درگیری ایجاد کند.

منبع خبر : iribnews.ir