بارسلونا ۳- ۱ رئال مادرید؛ ژاوی با سوپر جام شروع کرد

بارسلونا ۳- ۱ رئال مادرید؛ ژاوی با سوپر جام شروع کرد

سوپر جام اسپانیا

بارسلونا با برتری مقابل رئال مادرید برای چهاردهمین بار قهرمان سوپر جام اسپانیا شد .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، فینال سوپر جام باشگاه های اسپانیا بین تیم های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در ریاض عربستان برگزار شد و بارسا با برتری ۳ به ۱  برای چهاردهمین بار قهرمان سوپر جام اسپانیا شد .

گل اول بارسلونا ( پابلو گاویرا دقیقه ۳۳)

گل دوم بارسلونا( رابرت لواندوفسکی ۴۵ )

 گل سوم بارسلونا (پدری ۶۹)

گل رئال مادرید( کریم بنزما ۳+۹۰) 

این دوره از مسابقات نیز در ریاض عربستان برگزار شد و در آن تیم‌های رئال مادرید (قهرمان لیگا در فصل گذشته)، بارسلونا (نایب قهرمان لیگا)، رئال بتیس (قهرمان جام حذفی در فصل گذشته) و والنسیا (نایب قهرمان جام حذفی در فصل گذشته) حضور یافتند. 

در بازی نیمه نهایی رئال مادرید با نتیجه  ۱ - ۱  برابر والنسیا (در ضربات پنالتی ۴ - ۳ به سود رئال مادرید) (گل رئال: کریم بن زما در دقیقه ۳۹ - پنالتی) و رئال بتیس ۲ - ۲ بارسلونا(در ضربات پنالتی  بارسا ۴ -۲ به سود بارسلونا)

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم رئال مادرید با شکست آتلتیک بیلبائو قهرمان شد.

در تاریخ سوپرجام اسپانیا که از سال ۱۹۴۰ سابقه برگزاری دارد، تیم بارسلونا با ۱۴ قهرمانی از ۲۷حضور همچنان رکورد دار است و تیم‌های رئال مادرید با ۱۲ قهرمانی از ۱۸ حضور دوم و تیم‌های آتلتیک بیلبائو با ۳ قهرمانی از ۶ حضور و دپورتیوو لاکرونیا با ۳ قهرمانی از ۳ حضور سوم و چهارم هستند. تیم آتلتیکومادرید نیز ۲ بار قهرمان شده است.- سوپرجام اسپانیا ۴ بار (سال ۲۰۱۸ در طنجه مغرب، سال ۲۰۱۹ در جده و ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در ریاض عربستان) خارج از این کشور برگزار شده است.

منبع خبر : iribnews.ir