انتشار کتاب «روایت داستان برای فتوژورنالیست‌ها»

انتشار کتاب «روایت داستان برای فتوژورنالیست‌ها»


کتاب «روایت داستان برای فتوژورنالیست‌ها» نوشته انزو دال ورمه و ترجمه سهیل ارجمند توسط نشر پیله منتشر شد.


سهیل ارجمند مترجم در بخشی از پیشگفتار این کتاب که در قطع رحلی و در ۱۴۴ صفحه منتشر شده، آورده است:


«کتاب «روایت داستان برای فتوژورنالیست‌ها» به ساده‌ترین زبان توسط عکاس و فتوژورنالیست تحسین‌شده جهانی انزو دال ورمه نگاشته شده است. این عکاس ایتالیایی که در زمینه عکاسی مطبوعاتی و گزارشی دارای تجربه عملی و دانش نظری و برگزارکننده ورکشاپ‌های تخصصی در این زمینه است تجربیات عملی خود را توسط این کتاب و با ادبیات ساده روزمره در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان به عکاسی مستند و گزارشگری با تأکید بر روایتگری در مجموعه‌عکس قرار می‌دهد.


از و ویژگی‌های این کتاب در قیاس با کتب مشابهی که در حوزه عکاسی مستند و مطبوعاتی تألیف و ترجمه شده این است که نویسنده این کتاب به‌صورت عملی و حرفه‌ای به این حرفه و در سطح بین‌المللی مشغول بوده و برخلاف برخی نویسندگان که تنها دارای دانشی در حوزه نظری هستند و مقالاتشان ممکن است تنها بر دانش نظری خواننده بیفزاید، با تکیه بر تجربه عملی خود به موارد و نکاتی می‌پردازد که شاید در کتب مربوطه مشابه کمتر شاهد آن باشیم. مطالبی که به نظر اینجانب؛ با سال‌ها تجربه عکاسی و مدرسی این رشته در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها جالب‌توجه آمد و به پیشنهاد مدیر محترم نشر پیله مبنی بر ترجمه این کتاب پاسخ مثبت دادم. امیدوارم که این کتاب برای علاقه‌مندان به عکاسی مستند – گزارشی مفید واقع گردد.»




درباره نویسنده




انزو دال ورمه عکاس ایتالیایی ساکن میلان است. او بیش از بیست سال مشغول عکاسی بوده و آثارش در مجلات معتبر:  Vanity Fair, l’Uomo Vogue, Vogue Sport, Panorama, Marie Claire, Glamour, GQ, Gioia, Grazia, Flair, Amica, D di Repubblica, l’Espresso, The Times, Madame Figarò, Elle, Class, Max و … به چاپ رسیده است. او علاوه بر عکاسی در ژانرهای بسیار مختلف از جمله تهیه رپرتاژ، پرتره، فشن و … نویسنده چند کتاب آموزشی حاصل از تجربه عملی خویش است. از زبان ساده محاوره‌ای در کارش استفاده می‌کند و این باعث فهم و درک راحت‌تر خواننده می‌شود. او همچنین برگزارکننده ورکشاپ‌های عکاسی در کشورهای مختلف است.




شناسنامه کتاب
نویسنده: انزو دال ورمه
مترجم : سهیل ا رجمند
ناشر: پیله
قطع: رحلی
تعداد صفحات: ۱۴۴ صفحه
قیمت: ۱۰۵۰۰۰ تومان
نوبت و سال نشر: اول، ۱۴۰۱
ناظر چاپ: مهدی سبحانی
تیراژ: ۵۰۰ نسخه




 فهرست و نمونه صفحات داخلی:





















نوشته انتشار کتاب «روایت داستان برای فتوژورنالیست‌ها» اولین بار در سایت عکاسی. پدیدار شد.


منبع خبر : akkasee.com