آغاز رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد در زنجان

به گزارش نه وار نیوز; نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) با حضور نمایندگانی از استان‌های قزوین، مرکزی و همدان و 35 مربی گروه تئاتر بچه‌های مسجد از استان‌های همجوار و زنجان به مدت 3 روز فعالیت خود را در اردوگاه شهید باکری آغاز کرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در مراسم افتتاحیه این رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با اشاره به اینکه این همایش بهانه‌ای است که بچه‌های تئاتر مسجد دور هم جمع شوند و از تجربه‌های یکدیگر نهایت استفاده را ببرند، اظهار کرد: در جامعه امروزی با توجه به وجود مشکلات متعددی که در عرصه‌های مختلف اجتماع وجود دارد یکی از ابزارها و عناصری که می‌تواند کاستی‌ها را جبران کند زبان هنر است و هنر نمایش یکی از هنرهای موثر در این حیطه است.

امیر نعمتی با اشاره به اینکه امیدوارم توجهی که مسئولان در آغاز دوره تحولی به تئاتر بچه‌های مسجد در مرکز هنرهای نمایشی شده است بتواند منشأ خیر و برکت بسیار خوبی در جامعه ما باشد، گفت: تربیت نسل جدیدی از هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر از ضرورت امروز ما است، چرا که تئاتر امروز ما در برخی موارد آن ارزش‌ها و قداست گذشته را از دست داده است و تئاتر بچه‌های مسجد می‌تواند این رویه را سامان بدهد و خلاءهای موجود را پر کند.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره همایش تئاتر بچه‌های مسجد گفت: در سال‌های گذشته به صورت جدی به این تئاتر پرداخته نشده اما به همت ارگان‌های فرهنگی استان در سال‌ 98 تئاتر بچه‌های مسجد با ۱۲ گروه و هر گروه ۵ تا ۶ اجرا راه‌اندازی شد که با توجه به شرایط کرونایی در روند اجرا و پیشرفت این تئاتر وقفه بوجود آمد.

نعمتی با ابراز خرسندی از فروکش کردن کرونا و شروع دوباره فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد در سال 1400 به برگزاری دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد(محرابیان) در سال گذشته اشاره کرد و افزود: دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد(محرابیان) فعالیت خود را با ۱۵ گروه آغاز کرد که ۸ گروه نمایشی با حضور 65 هنرمند تازه کار این عرصه به مرحله بازبینی و اجرا رسیدند که حدود ۴۵ اجرا داشتند.

 در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه امروزه مساجد پیشران مبارزه با جریان ظلم و استبداد هستند، اظهار کرد: آینده جهان و منجی جهان بعدی ایمان خواهد بود و یکی از مصادیق اصلی ایمان ما بحث خودباوری و خودشناسی و در یک کلام عزتمندی است.

امرالله حسنی با اشاره به اینکه متاسفانه در نسل امروز خلائی در زمینه عدم خودباوری وجود دارد و به نظر من این کارهایی که شروع شده است به ویژه در حوزه تئاتر می‌تواند این خلا را جبران کند، گفت: هر چه قدر ما در حوزه مسجد فعالیت کنیم مطمئنا بچه‌های مساجد آینده‌شان تضمین خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه در حوزه مساجد به ویژه در زمینه فرهنگ و هنر کم‌ و کاستی‌هایی وجود دارد، افزود: جای خوشحالی دارد که برنامه‌های منسجمی در این زمینه در حال شکل‌گیری است و امیدواریم ما هم بر اساس بضاعت خود در این زمینه سهیم باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه عدالت فرهنگی و هنری به مناطق دور دست ما نرسیده است، اضافه کرد: اگر چه در مسجد کارهای بزرگی انجام می‌شود ولی چون به دلایل فنی و به لحاظ هنری ضعیف هستند کارشان دچار مشکل است و این حرکت در واقع کمکی به تربیت استعدادهای این حوزه است.

انتهای پیام/



آغاز رویداد آموزشی تئاتر بچههای مسجد در زنجان

آغاز رویداد آموزشی تئاتر بچههای مسجد در زنجان

آغاز رویداد آموزشی تئاتر بچههای مسجد در زنجان

آغاز رویداد آموزشی تئاتر بچههای مسجد در زنجان
آغاز رویداد آموزشی تئاتر بچههای مسجد در زنجان

نخستین سلسله رویداد آموزشی ویژه مربیان مساجد منطقه چهار در استان ...

نخستین سلسله رویداد آموزشی ویژه مربیان مساجد منطقه چهار در استان ...
aka3.ir › علمی و فرهنگی

جدیدترین خبرهای
منبع خبر : navarnews.ir