۷ ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه برای محصول

۷ ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه برای محصول

رپرتاژ آگهی؛ در دنیای امروز، با شدت گرفتن رقابت مارکت، تبلیغات همچنان یکی از راهکارهای اصلی جذب مشتریان جدید و تعامل با مشتریان فعلی است. با استفاده از هر ایده عکاسی تبلیغاتی، می‌توان نمای کلی شرکت، محصول یا خدمت را به صورت قابل توجه‌تری نشان داد و مخاطبین را با یک جلوه قابل اطمینان و حرفه‌ای به سمت برند جذب کرد. لذا در این پست تصمیم داریم شما را با ترفندها و ایده‌های عکاسی تبلیغاتی آشنا سازیم اما قبل از آن بگذارید با یک مثال ضرورت عکاسی تبلیغاتی را توضیح دهیم.

آخرین باری که از فروشگاه یا مغازه‌ای به شکل اتفاقی و بدون برنامه قبلی خرید کردید را به یاد دارید؟ اگر چیزی مثل خرید من بوده باشد حتما سناریویی مشابه به این اتفاق افتاده است:

«همانطور که غرق افکار خود در پیاده‌رو قدم میزنید، رنگ و شکل خاصی از گوشه چشمتان در یک چشم به هم زدن پدیدار و به همان سرعت ناپدید میشود. بلافاصه سرجای خود می‌ایستید و در همان حالت چند قدم به عقب برمیدارید تا به فروشگاه عطر، ادکلن و لوازم آرایشی که از آن گذشته بودید، برگردید. وقتی روبروی مغازه قرار گرفتید بلافاصه وارد آن نمی‌شوید! بلکه رو به سمت ویترین آن کرده و با چشمانی باز به چیزی که همان اول هوش از سرتان پرانده بود خیره می‌شوید. از اینجا به بعد فروشنده به هیچ‌گونه تلاشی برای فروش محصولش نیاز ندشت؛ چرا که شما در اصل همان لحظه که چشمتان به ویترین خورد، خریدار محسوب می‌شدید.»

عکاسی تبلیغاتی یا حتی عکاسی صنعتی نیز تفاوتی با ویترین فروشگاه ندارد. هر دو آنها وظیفه دارند محصول کسب و کار را به جذاب‌ترین حالت برای مشتری به نمایش بگذارند. عکاسی تبلیغاتی، هنر ثبت تصاویری است که به منظور ارائه محصول، خدمت یا ایده‌ای به مخاطبین، در تبلیغات استفاده می‌شود. در این نوع عکاسی از محصول، تصاویر با تمرکز بر جزئیات، روشنایی، رنگ و طراحی صحنه، برای فراهم کردن اثربخشی بیشتر در تحریک مخاطبین و ایجاد نیاز و تمایل در آن‌ها، طراحی می‌شوند.

۷ ایده عکاسی تبلیغاتی

محتوای بصری جذاب به بخش حیاتی از استراتژی های بازاریابی برای ایجاد تبدیل شده است. این روزها، محصول شما روی پس زمینه سفید و معمولی دیگر کافی نیست. عکاسان باید بدانند که برای جذب مخاطب نیاز ابتکار و خلاقیت در شیوه‌های عکاسی خود باشند. این یعنی در حالیکه از کلیشه‌های زمانه خود دوری میکنند، با الهام گیری از ترندهای عکاسی روش‌های عامه‌پسند را هم دنبال کنند. چراکه ایده پردازی خلاقانه عکاس برای نمایش محصولات شما، همه چیز را دگرگون میکند.

شاید یک یا چند ایده عکاسی تبلیغاتی همان چیزی باشد که شما برای زیبایی عکس‌های خود نیاز دارید. در مطلب امروز تلفیقی از ایده‌های ساده، خلاق و پیچیده گردآوری کردیم تا شما را با هر سطح از عکاسی تبلیغاتی و نحوه اجرای آن آشنا کنیم. اینها ایده هایی هستند که چه در عکاسی از محصول با موبایل و چه با دوربین عکاسی حرفه‌ای قابل اجرا هستند. با این حال توجه داشته باشید هیچ ایده عکاسی تبلیغاتی بدون اجرای درست و اصولی در یک کمپین تبلیغاتی، نمیتواند به جذب مخاطب برسد.

۱. اجزای عکس را در هوا معلق کنید!

مخاطب گاها از فضاهای تخیلی (که مخفیانه سعی بر فریب او نداشته باشد) استقبال میکند. نمایش دادن محصول وقتی به شکلی جادویی بین زمین و هوا معلق مانده باشد، توهم نقض جاذبه را ایجاد کرده و حس خاص بودن یک محصول را تداعی میکند. چنین جلوه جذابی همچنین میتواند فرصتی باشد که محصول را در زوایای مختلف نمایش دهیم. نمونه‌ای جذاب از این نوع عکاسی در طراحی بسته بندی زعفران خلیلی – که در مجموعه ظریف گرافیک طراحی شد –  پیدا میشود.

با بکارگیری این متد در عکاسی از محصول ، تمامی لایه‌های بسته‌بندی به خوبی نمایش داده میشود؛ بطوری که گویا سه حالت عکس مختلف در یک عکس جا گرفته است.

۲. از رنگ‌ها کار بکشید!

این ایده عکاسی تبلیغاتی به رنگ ها میپردازد. آیا محصول قرار است فضایی ریلکس و آرامش بخش را تداعی کند؟ چه نوع وسایل یا تنظیماتی می‌تواند این موضوع را تاکید کند؟

درباره این مورد فکر کنید که محصول برای چه منظوری و برای چه کسانی قرار است نمایش داده شود. (مثلا عکس بالا را در نظر بگیرید. به نظر شما استفاده از رنگ‌های تیره برای عکاسی غذا و محصولات غذایی تازه فکر خوبی است؟ مسلما خیر.)

سپس مطمئن شوید که اجزای عکس، پس زمینه، استایل و داستان شما تماماً با رنگ‌های شما همخوانی دارد. همچنین باید مراقب عواملی باشید که ممکن است آن را مختل کنند. در دو سطح درباره این موضوع فکر کنید:

پیام‌هایی که هر رنگ به تنهایی القا میکند. در اینجاست که روانشناسی رنگ نقش حیاتی خواهد داشت. هماهنگی رنگ‌ها با یکدیگر در تصویر. توجه داشته باشید که برخی از رنگ‌ها باهم جور نیستند؛ حتی اگر هر دو در برند شما پیام خوبی داشته باشند.

مهم‌ترین نکته این است که نباید توجه را از محصول دور کنید. به همین دلیل بهتر است که برای اجزای فرعی عکس و بکگراند از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

۳. محیط خود را به دقت انتخاب کنید.

اتاقی که عکس‌های خود را در آن می‌گیرید بسیار مهم است. اگر قرار است از نورهای طبیعی استفاده کنید پنجره می‌تواند یک منبع عالی از نور طبیعی باشد. و شما می‌توانید مکان میز را تغییر دهید تا کیفیت و توزیع نور را تغییر دهید.

اگر نزدیکتر به پنجره باشید، نور نرم‌تری با سایه‌های تیره و نرم خواهید داشت. اگر میز را دورتر از پنجره حرکت دهید، نوری یکنواخت‌تر خواهید داشت و سایه‌ها روشن‌تر، اما تیزتر خواهند بود. علاوه بر نور، زمینه و جزئیات چیدمان محیط باید با محتوای تصویر همخوانی داشته باشند تا تصویر نهایی جذابیت و حس زیبایی مناسب را به مخاطب منتقل کند.

۴. از بسته بندی بهره ببرید.

به نقل بابافت: حتما محصول را به‌ خوبی بسته‌بندی کنید و چند عکس جداگانه از بسته‌بندی آن نیز به ثبت برسانید. این اقدامات می‌تواند اعتماد مشتری را نسبت به شما چندین برابر کند. به کار خود و اعتماد مشتریانتان احترام بگذارید.

۵. محصول را در کاربرد خود نشان دهید!

ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه دیگر، قرار دادن محصول در سناریوهایی میباشد که کاربرد آن را به مخاطب نمایش دهد. این صحنه‌ها به مخاطبان شما بیشترین زمینه را برای درک محصول شما ارائه می‌دهند. در اینجاست که بعنوان مثال میتوانید با بکارگیری عکاسی فشن و مدلینگ موجی از مخاطبان جدید را جذب کنید. مخاطبان هدف می‌توانند خود را در حالیکه از محصول استفاده میکنند در این صحنه‌ها ببینند.

برای مثال تصویر بالا، تبلیغ عکسبرداری از یک دوربین عکاسی (بعنوان محصول) را نشان میدهد که در حال استفاده نیز برای مخاطب رضایت بخش است. این مورد نه تنها در عکاسی استفاده میشود بلکه بعنوان ایده فیلمبرداری از محصول نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

۶. از زوایای عجیب و نامتعادل عکس بگیرید!

عکاسی از محصول از زوایای غیرمعمول می‌تواند بعد جذابیت به تصاویر محصولات بدهد. عکس‌برداری از زاویه‌های کَج یا سطح چشم، منظره‌ای متفاوت از محصول به بیننده ارائه می‌دهد. همچنین با این روش می‌توان جزئیات و ویژگی‌های کوچک و ناشناخته‌ای از محصول را به نمایش گذاشت که دیدن آن‌ها از زوایای معمول ممکن نیست. عکاسی خلاقانه از زوایا و دیدگاه‌های متنوع، تجربه‌ای متفاوت و جذاب از محصول برای مشتری ایجاد می‌کند و می‌تواند علاقه‌مندی وی را برانگیزد.

۷. بیرون ریختن محتویات

همه میگویند مهم باطن است ولی کسی نمیخواهد آن را نشان دهد. بسته بندی محصول را جذاب میکند اما گاهی لازم است با جسارت تمام محتوایت آن به رخ مخاطب بکشیم. این ایده عکاسی تبلیغاتی به مشتریان اجازه می‌دهد تا فراتر از ظاهر و بسته‌بندی بیرونی محصول، با محتویات و ویژگی‌های درونی آن نیز آشنا شوند. عکس‌هایی که قطعات، مواد و اجزای داخل محصول را به تصویر می‌کشند، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مشتری قرار دهد و در تصمیم‌گیری او برای خرید محصول موثر باشد.

اینجا تنها یکی از جاهایی است که عکاسی با موبایل نمیتواند با رزولوشن و کیفیت دوربین حرفه‌ای رقابت کند.

با یک ادیت تمام‌عیار کار را تمام کنید!

حالا که تا اینجای محتوا آمده‌اید، بد نیست به این مورد اضافه اشاره کنیم. شاید با خود بگویید اینکه ایده خلاقانه نیست و جزو بدیهیات است اما هر ادیتی عکاسی از محصول شما را به شکل تصاویر زیر در نمی‌آورد:

عکاسی در فرمت RAW امکان کنترل کامل روی عکس را فراهم می‌کند. عکاس می‌تواند کنتراست، اشباع رنگ، تیزی و سایر جزئیات را به دلخواه تنظیم کند. فرایند ادیت عکس، فرصتی دوباره به عکاس می‌دهد تا اشتباهات اولیه را اصلاح کرده و به روایت مورد نظر خود دست یابد.

فراموش نکنید که یک ویرایش حرفه‌ای می‌تواند عکسی معمولی را به یک اثر هنری جذاب و کارآمد تبدیل کند.

پس در عکس تبلیغاتی، حتماً وقت کافی را به ویرایش عکس‌ها اختصاص دهید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید. یک عکس خوب، محصول شما را به بهترین شکل به مخاطب معرفی می‌کند.

ارائه خدمات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در ظریف گرافیک

اگر از میان ایده های عکاسی تبلیغاتی تنها یک برداشت داشته باشید، آن این است که عکاسی تبلیغاتی دنیای بی نهایت خلاقی دارد و میتواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند اما این نوع عکاسی از محصول کار هر کسی نیست!

تیم ما اینجاست تا برای محصولات یا خدمات شما تصاویر حرفه‌ای و جذابی ایجاد کند. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا برند خود را بهتر معرفی کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید. استودیو ظریف گرافیک همچنین با ارائه مشاوره و طراحی حرفه‌ای هویت بصری، به شما در ایجاد یک تصویر برند منحصر به فرد و جذاب کمک می‌کند.



۷ ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه برای محصول

۷ ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه برای محصول

19 ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه که بازدید محصولات را چندبرابر می ...

19 ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه که بازدید محصولات را چندبرابر می ...
۷ ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه برای محصول

استفاده از 7 ایده ی خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی و ارتقاء برند - بهسایت

استفاده از 7 ایده ی خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی و ارتقاء برند - بهسایت
www.akkasee.com › آموزش-عکاسی › 7-ایده-عکاسی-ت...

10 ایده و ترفند کاربردی برای عکاسی از محصول در خانه - پادرو

10 ایده و ترفند کاربردی برای عکاسی از محصول در خانه - پادرو
عکاسی تبلیغاتی، هنر ثبت تصاویری است که به منظور ارائه محصول، خدمت یا ایدهای به مخاطبین، در تبلیغات استفاده میشود. در این نوع عکاسی از محصول، ...

9 ایده خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی از محصولات که باعث افزایش فروش ...

9 ایده خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی از محصولات که باعث افزایش فروش ...
19 ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه که بازدید محصولات را چندبرابر می ...

7 ایده خلاقانه برای بکگراند عکس صنعتی | مدرن طرح

7 ایده خلاقانه برای بکگراند عکس صنعتی | مدرن طرح
babaft.com › بلاگ

8 ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه که کمپانی ها بزرگ را تکان داده است

8 ایده عکاسی تبلیغاتی خلاقانه که کمپانی ها بزرگ را تکان داده است
یکی از مزایای کمپینهای تبلیغاتی، خلاقیت در ایده عکاسی تبلیغاتی است که کسبوکار را نسبت به سایر برندها متمایز میکند. انگیزه اصلی مدیران ...

18 ایده خلاقانه عکاسی محصول برای فروش بیشتر - فروشگاه ساز شاپفا

18 ایده خلاقانه عکاسی محصول برای فروش بیشتر - فروشگاه ساز شاپفا
قدرت شگفتانگیز عکاسی در...

23 ایده عکاسی از محصولات برای افزایش فروش - جشنواره عکس نورنگار

23 ایده عکاسی از محصولات برای افزایش فروش - جشنواره عکس نورنگار
ایده عکاسی تبلیغاتی
منبع خبر : akkasee.com