نمایشگاه «طهران، سیاه و سفید» در موزه عکسخانه شهر

موزه عکسخانه شهر به مناسبت آغاز هفته تهران از ۱۲ مهر نمایشگاه «طهران، سیاه و سفید» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه از ۶۰ کارت‌پستال تصویری دوران قاجار و پس از آن تشکیل شده و قرار است روایتی باشد از روند وضعیت و تغییرات ظاهری شهر تهران؛ شامل خیابان‌ها، میدان‌ها، چهارراه‌ها و فضاها و عناصر شهری پایتخت ایران.

مجموعه کارت‌پستال‌های به نمایش در آمده در موزه عکسخانه شهر از مجموعه شخصی امیرعلی اردکانیان انتخاب و پوستر نمایشگاه نیز توسط »امید خاکباز» طراحی شده است. کارت‌پستال به عنوان یکی از رسانه‌های مهم دوران گذشته همواره در اختیار عموم مردم بوده است و برای ارسال و دریافت پیام از سوی آن‌ها استفاده ‌شده است. به همین خاطر در بررسی تصاویر دوران گذشته از اسناد تصویری با ارزش‌اند.

افتتاحیه نمایشگاه روز چهارشنبه ۱۲ مهر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ خواهد بود و تصاویر نمایشگاه تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲ بر روی دیوارهای موزه عکسخانه شهر قرار خواهند داشت. تماشای این نمایشگاه به علاقه‌مندان هنر، معماری، تاریخ، تاریخ عکاسی و تاریخ فضاهای شهری توصیه می‌شود.

برای دیدن نمایشگاه می‌توانید به نشانی، میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرید.



نمایشگاه
منبع خبر : akkasee.com