جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق‌العاده خاص

جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق‌العاده خاص

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از جدیت این وزارتخانه در برقراری فوق‌العاده خاص، اخذ مجوز استخدامی و تبدیل وضع کارکنان نظام سلامت خبر داد.

مسعود کریم خانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، مسعود کریم‌خانی با اشاره به برنامه‌های عدالت محورانه وزارت بهداشت برای توزیع عادلانه منابع و نیروی انسانی متخصص در سطح کشور با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار گفت: تمهیدات مناسبی با هدف بهبود شرایط ماندگاری منابع انسانی و پزشکان در این مناطق از طریق بسته‌های تشویقی و طرح‌های بومی گزینی، اندیشیده شده است تا بتوان دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را فراهم کرد.

وی در تشریح گزارش ۹ ماهه اهم اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت با جدیت به دنبال برقراری فوق‌العاده خاص، اخذ مجوز استخدامی و تبدیل وضعیت کارکنان نظام سلامت است که اجرای کامل آن منوط بر تصمیم سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان اداری و استخدامی در تخصیص به موقع بودجه و مجوز‌های لازم در حوزه منابع انسانی است.

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم انجام فریضه جهاد تبیین در شرایط حساس کنونی و اهمیت «روایت درست»، بیان مطالب و حقایق کار‌های انجام‌شده با روش صحیح، به بیان اهم اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در چند ماه گذشته پرداخت.

کریم‌خانی با اشاره به نظر موافق وزارت بهداشت در خصوص پرداخت فوق‌العاده خاص، از ارسال بسته پیشنهادی کارکنان غیرهیئت‌علمی وزارت متبوع به سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با نقش تسهیل گری معاونت اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور و در صورت تأمین بودجه، معیشت کارکنان غیرهیئت‌علمی نیز تا حدودی ارتقا یابد.

وی در ادامه از ساخت و تکمیل ۵ هزار طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی وزارت بهداشت در سطح کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال بیش از ۲ هزار پروژه برای استفاده مردم عزیز کشور به بهره‌برداری می‌رسد که برای راه‌اندازی آن‌ها نیازمند نیروی انسانی هستیم که در همین راستا درخواست مجوز استخدام ۱۰۰ هزارنفری به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده است که در صورت تأمین اعتبار و اخذ مجوز، امسال آزمون استخدامی در وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به تلاش‌های مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در راستای ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های این وزارت افزود: تعداد سامانه‌ها از حدود ۱۰۰۰ سامانه به کمتر از ۱۲۰ مورد کاهش پیدا کرده است که گام بزرگی در راستای چابک سازی و هوشمند سازی خدمات الکترونیک نظام سلامت خواهد بود.

کریم‌خانی در ادامه با اشاره به اتصال بیش از ۸۵ درصد سامانه‌های ارائه خدمات الکترونیک عمومی نظام سلامت به ‎پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی دیگر سامانه‌های خدمات عمومی و تخصصی وزارت بهداشت به این درگاه متصل شوند تا عموم مردم از این خدمات بهره‌های لازم را ببرند.

وی همچنین ایجاد صندوق بیمه بیماران صعب‌العلاج با اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی را برای اولین بار در کشور در وزارت بهداشت یکی دیگر از اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع و حاصل تلاش‌های ارزشمند مسئولان وزارت بهداشت و مجلس انقلابی شورای اسلامی عنوان کرد که گام مؤثری در خدمت‌رسانی به این بیماران خواهد بود.

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: با هدف ساماندهی ‎پست‌های سازمانی، افزایش ‎انگیزه خدمتی و ارتقا ‎بهره‌وری منابع انسانی، ساختار و تشکیلات تفصیلی دانشکده‌ها/دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت، بازنگری شده که بخش اعظم آن تحقق یافته است و به‌زودی به ثمر خواهد نشست.

کریم‌خانی به تدوین نظام دیده‌بانی منابع انسانی و مدل نوین برآورد نیروی انسانی در ابعاد ملی برای اولین بار در کشور اشاره کرد و از تدوین لایحه قانون برنامه هفتم ‎توسعه در حوزه سلامت در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با برنامه‌ریزی صحیح و با بهره‌گیری از خرد جمعی و نظرات برترین استادان و نخبگان حوزه سلامت در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم عزیز کشور در حال تلاش هستیم.

وی، تبدیل وضعی را یکی از ارزشمندترین اقدامات در راستای ساماندهی و ایجاد انگیزه پرسنلی در حوزه منابع انسانی وزارت بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: در راستای اجرای قانون ‎تبدیل وضعیت ایثارگران، ۶۸ هزار نفر از کارکنان خدوم نظام سلامت تبدیل وضع شدند که در تلاش هستیم با اخذ مجوز، کارکنان شرکتی، ۸۹ روزه و به‌خصوص نیرو‌های طرحی دوران کرونا نیز تبدیل وضعیت شوند.

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، سامانه رزرو مهمانسرا‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در وزارت بهداشت را آماده راه‌اندازی و بهره‌برداری برای کارکنان نظام سلامت عنوان کرد و گفت: در مرحله بعدی این سامانه در اختیار نیرو‌های خدوم شرکتی نیز قرار خواهد گرفت.

کریم‌خانی همچنین از برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارتقا رضایتمندی و افزایش تعلق سازمانی کارکنان خبر داد و افزود: معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت طبق دستور اکید آقای عین‌اللهی، در تلاش برای تأمین مسکن کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است و مذاکرات اولیه در این خصوص نیز با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات دبیرخانه کمیته ملی شهدای خدمت در معاونت توسعه وزارت بهداشت از تائید ۲۷۴ پرونده به‌عنوان شهدای خدمت (مدافعان سلامت) در این کمیته خبر داد.

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تأکید بر ضرورت بازگرداندن نشاط و سلامتی در قالب برنامه‌های ورزشی به کارکنان، از برنامه‌ریزی معاونت توسعه وزارت بهداشت برای برگزاری سومین المپیاد ورزشی آقایان وزارت بهداشت بعد از وقفه طولانی به علت همه‌گیری کرونا، در آذر امسال خبر داد و گفت: وزارت بهداشت برنامه‌هایی نیز برای برگزاری المپیاد ورزشی بانوان و دانشجویان دارد.

کریم‌خانی با اشاره به برنامه‌های عدالت محورانه وزارت بهداشت برای توزیع عادلانه منابع و نیروی انسانی متخصص در سطح کشور با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار افزود: تمهیدات مناسبی با هدف بهبود شرایط ماندگاری منابع انسانی و پزشکان در این مناطق از طریق بسته‌های تشویقی و طرح‌های بومی گزینی، اندیشیده شده است تا بتوان دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را فراهم کرد.



جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق العاده خاص | مدیر روابط - قطره

جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق العاده خاص | مدیر روابط - قطره

برای برقراری فوقالعاده خاص کادر سلامت، اصلاحِ قانون بودجه نیاز است

برای برقراری فوقالعاده خاص کادر سلامت، اصلاحِ قانون بودجه نیاز است
جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق العاده خاص

جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق العاده خاص، اخذ مجوز استخدامی و ...

جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق العاده خاص، اخذ مجوز استخدامی و ...
جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوقالعاده خاص

مطالبهی فوقالعاده خاص در ایستگاه پایانی - بهار نیوز

مطالبهی فوقالعاده خاص در ایستگاه پایانی - بهار نیوز
جدیت وزارت بهداشت در برقراری فوق العاده خاص | مدیر روابط - قطره

وزارت بهداشت خبر داد: پیگیری برقراری فوقالعاده خاص کارکنان نظام ...

وزارت بهداشت خبر داد: پیگیری برقراری فوقالعاده خاص کارکنان نظام ...
www.ghatreh.com › news › جدیت-وزارت-بهداشت-برق...

درخواست برقراری فوقالعاده خاص و افزایش ضریب حقوق ۱۴۰۱ کادر درمان

درخواست برقراری فوقالعاده خاص و افزایش ضریب حقوق ۱۴۰۱ کادر درمان
مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از جدیت این وزارتخانه در برقراری فوق العاده خاص، اخ.

لزوم برقراری فوقالعاده خاص کارکنان وزارت بهداشت | فارس من

لزوم برقراری فوقالعاده خاص کارکنان وزارت بهداشت | فارس من
برای برقراری فوقالعاده خاص کادر سلامت، اصلاحِ قانون بودجه نیاز است

مطالبات کارکنان وزارت بهداشت و مدافعان سلامت با جدیّت پیگیری میشود

مطالبات کارکنان وزارت بهداشت و مدافعان سلامت با جدیّت پیگیری میشود
www.ilna.ir › بخش-کارگری-9 › 1266090-برای-برقر...

پیشنهاد مجوز برقراری و تأمین
منبع خبر : iribnews.ir