آیا برای عکاسی از محصولات به خیمه عکاسی نیاز دارید؟

آیا برای عکاسی از محصولات به خیمه عکاسی نیاز دارید؟
نقش تجهیزات در زیبایی عکس محصولات

رپرتاژ آگهی – مغز انسان تنها به ۱۳ میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد که یک عکس را پردازش کند، از این رو شما وقت زیادی برای تاثیرگذاری روی مشتریان با استفاده از عکس ندارید. بنابراین شما باید به شکل حرفه‌ای از سوژه‌ها و محصولات خود عکس بگیرید. نورپردازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی و تاثیرگذاری یک عکس به شمار می‌رود و این موضوع در عکاسی از محصولات از اهمیت بیشتری برخوردار است. خیمه عکاسی یکی از تجهیزاتی است که تاثیر بسیاری زیادی در زیبایی عکس می‌گذارد و کاربرد بالایی در نورپردازی در عکاسی از محصولات دارد.

زمانی که از یک محصول عکس می‌اندازید، ثبت کلیه زوایای آن اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به این موضوع، شما باید تمامی سایه‏‌ها و برجستگی‌‌ها را تحت کنترل داشته باشید. یکی از تجهیزاتی که باعث نمایش تمامی زوایا و جزئیات عکس می‏‌شود، خیمه عکاسی است. در این مطلب با این ابزار کاربردی در عکاسی از محصول آشنا می‌شوید.

خیمه عکاسی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد

خیمه عکاسی یکی از تجهیزات کاربردی در هنر عکاسی است. این محصول باعث پخش شدن نوری که از چندین منبع می‌تابد می‌شود و نورپردازی عکس شما را یک‌نواخت و بدون سایه می‌کند. تنظیم صحیح برای عکاسی با این ابزار به این شکل است که محصول را روی یک میز می‏گذارید، به صورتی که تمامی منابع نور به طور مستقیم در برابر هم و در هر سمت باشند و همچنین سه پایه در مرکز جا بگیرد. با قرار دادن خیمه عکاسی بر روی میز دید شما بهتر می‏‌شود و می‏‌توانید به راحتی از سه‌پایه در عکاسی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که باید پس‌زمینه را در قسمت بالایی خیمه وصل کنید. پس زمینه باید تمیز باشد و اگر چروکی بر روی آن افتاده است، باید آن را تصحیح کرد. اگر قصد استفاده از پس‏‌زمینه پارچه‌ای را دارید، به کمک اتو آن را صاف کنید. در نهایت سوژه را درون خیمه بگذارید و با حرکت دادن سوژه خود به جلو یا عقب، نور و سایه را به حالت استاندارد در بیاورید.

برای اینکه بهترین ظاهر را برای محصول خود به‌دست بیاورید، لازم است محصول را در موقعیت درستی بگذارید. برای عکاسی حرفه‌ای‌تر می‏توان نور را کمی با زاویه بیشتر به محصول تاباند. حتما فاصله مناسبی بین دیوار و محصول در نظر بگیرید تا بزرگنمایی به بهترین شکل ایجاد شود.

در عکاسی از محصول با استفاده از این خیمه‌ها، دوربین عکاسی باید در محلی باشد که فقط پس‌زمینه مشاهده شود. تابش نور خورشید باعث کاهش شدید کیفیت عکس خواهد شد. با در نظر گرفتن این نکات، عکاسی از محصولات با استفاده از یک خیمه عکاسی باکیفیت، به بهترین شکل انجام خواهد شد.

اهمیت استفاده از خیمه عکاسی برای ثبت تصویر محصولات

عکاسی از محصولات با استفاده از تجهیزاتی مثل خیمه عکاسی در بین افرادی که در مشاغل اینترنتی یا در زمینه تبلیغات و صنعت فعالیت دارند، بسیار رواج پیدا کرده است. استفاده از این خیمه‌ها باعث می‌شود که محصول به چشم کاربر زیباتر به نظر برسد. استفاده از این ابزارها همچنین نتایج مطلوبی را برای کسب و کار به همراه دارد، زیرا کلیه جزئیات محصول و زیبایی آن قابل مشاهده می‌شود.

 همین نکات موجب اشتیاق بیشتر مشتریان برای بازدید از عکس‌ها و ترغیب آن‌ها برای خرید محصولات خواهد شد. اگر شما هم کسب و کار آنلاین دارید و برای بازاریابی بهتر به دنبال راهی مناسبی هستید، می‌توانید با خرید یک خیمه عکاسی، بازار کار خود را رونق دهید.

مزایای استفاده از خیمه عکاسی

استفاده از خیمه عکاسی مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم‏ترین مزایای استفاده از این محصول برای عکاسی می‏توان به حرفه‌ای شدن عکس محصول اشاره کرد. همچنین این خیمه‏ها، بازاریابی اینترنتی شما را با نتایج بهتر همراه می‌کنند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از خیمه عکاسی می‏پردازیم.

افزایش تاثیر نورپردازی

استفاده از خیمه‌های عکاسی گزینه مطلوبی برای ثبت تصاویر ساده با پس‌زمینه‌ سفید است. محصولات اگر در جای درستی از خیمه قرار بگیرند، تاثیر بیشتری را بر روی مخاطب می‌گذارند و دلیل این تاثیر نورپردازی زیبا در عکاسی است. استفاده از این خیمه‌ها، شما را از شر تنظیمات سخت و طولانی نورپردازی دوربین نیز راحت می‏کند.

صرفه‏‌جویی در زمان

یکی از عواملی که اهمیت زیادی در عکاسی دارد، زمان است. ممکن شما در یک روز کاری محصولات متعددی برای عکاسی داشته باشید و به زمان زیادی نیاز پیدا کنید. خیمه عکاسی باعث می‏‌شود جزئیات عکس به بهترین و باکیفیت‌ترین شکل به تصویر کشیده شوند و نیازی به ویرایش‌های کلی و طولانی نباشد. از این رو شما می‌توانید زمان قابل‌توجهی را برای انجام کارهای دیگر خود ذخیره کنید.

عدم نیاز به تنظیم مجدد

یکی از بهترین مزایای عکاسی از محصول با استفاده از خیمه، تغییر نکردن نورپردازی است. درواقع تا زمانی که شما میزان نور بیرون خیمه عکاسی را تغییر ندهید، نوردهی در عکس‌های شما نیز تغییر نمی‌کند. به این ترتیب امکان عکاسی از محصولات متعدد بدون نیاز به تغییر تنظیمات برای شما فراهم است.

امکان عکاسی از محصولات یا اجسام براق

به طور معمول عکاسان در زمان عکاسی از محصولاتی که براق یا بازتابنده هستند، با مشکلاتی رو‌به‌رو می‏شوند، به این دلیل که کنترل بازتاب نور از سطح چنین محصولات یا اجسامی بسیار سخت است. اما استفاده از خیمه‌های عکاسی موجب عکس‌برداری آسان از این اجسام براق می‌شود. خیمه‌های عکاسی باعث پوشش محیط اطراف محصول شده و از بازتاب اجسام و محیط بر روی محصول شما جلوگیری می‏کنند. اگر بخواهید این کار را به روش درست انجام دهید، باید به صورت دقیق محل قرارگیری نور را کنترل کنید. در این صورت می‌توانید به سادگی از محصولات براق عکس بیندازید.

برخی از این محصولات عبارت‌اند از:

ظروف براق طلا، نقره و سایر جواهرات شیرآلات محصولات استیل ساعت‌، تابلو و سایر لوازم شیشه‌‏ای روش خرید یک خیمه عکاسی خوب

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، خیمه عکاسی یکی از بهترین تجهیزات برای عکس‌برداری از محصولات است. استفاده از این خیمه‏‌ها باعث فراهم شدن یک محیط کنترل‌شده می‌شود تا بتوان نور را به صورت دلخواه تنظیم کرد و همچنین سایه‌ها را از بین برد.

در زمان خرید خیمه عکاسی باید به نکات زیادی دقت داشته باشید. برای مثال اندازه خیمه از عواملی است که توجه به آن در زمان خرید این محصول مهم است. برای مثال اگر یک استودیوی عکاسی دارید، باید یک خیمه بزرگ تهیه کنید. اما اگر می‌خواهید که خیمه عکاسی را حمل کنید، به فکر خرید یک خیمه عکاسی متوسط یا کوچک باشید.

امروزه اکثر کسب و کارها آنلاین شده‌اند و عکاسی از محصولات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. استفاده از خیمه عکاسی راهکاری برای افزایش کیفیت تصاویر محصولات می‌شود. اگر قصد تهیه خیمه‌های عکاسی باکیفیت در اندازه‌های گوناگون را دارید ما وبسایت فلاشیران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فلاشیران یکی از مجموعه‌های شناخته‌شده و باسابقه در زمینه فروش تجهیزات عکاسی است. این مجموعه با هدف جلب رضایت مشتری، انواع محصولات خود از جمله خیمه عکاسی را با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند.



آموزش نحوه کار با خیمه نور عکاسی و لایت باکس (Light box) | نورنگار

آموزش نحوه کار با خیمه نور عکاسی و لایت باکس (Light box) | نورنگار

عکاسی از محصول با خیمه نور یا لایت باکس - نگاه شاپ

عکاسی از محصول با خیمه نور یا لایت باکس - نگاه شاپ
برای

از محصولات فروشگاه اینترنتیمان عکس جذاب بگیریم! - پرتال

از محصولات فروشگاه اینترنتیمان عکس جذاب بگیریم! - پرتال
عکاسی

برای عکاسی از محصول به چه تجهیزاتی نیاز دارید | معرفی بهترین ...

برای عکاسی از محصول به چه تجهیزاتی نیاز دارید | معرفی بهترین ...
حرفه ای از اشیا می توانید از

آموزش عکاسی با خیمه نور - تصویر گستر

آموزش عکاسی با خیمه نور - تصویر گستر
خیمه

آموزش عکاسی با خیمه نور | چگونه با خیمه عکاسی کار کنیم؟ - مکث شاپ

آموزش عکاسی با خیمه نور | چگونه با خیمه عکاسی کار کنیم؟ - مکث شاپ
ها استفاده کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که

تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول - نورنگار

تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول - نورنگار
محصول

عکاسی از محصولات ؛ بررسی 4 اصل مهم که باید رعایت کنید

عکاسی از محصولات ؛ بررسی 4 اصل مهم که باید رعایت کنید
خود را در

بهترین خیمه عکاسی - فروشگاه آنلاین باگوشی

بهترین خیمه عکاسی - فروشگاه آنلاین باگوشی
خیمه
منبع خبر : akkasee.com